Harita YapımıKarakterimizle oyunumuza giriyoruz ve "F1" tuşuna basıyoruz.Sol panelden Editor kısmından Map a tıklıyoruz.
Sol taraftan Tilemizi seçiyoruz.
Sağ taraftanda özelliğini yapıyoruz.
- Kod:
-
Ground : En Altta bulunan yer
Mask : Groundun üstüne yapıldığında altından geçilir.Örneğin Ground olarak çimen yaptınız bölgeyi Mask ile bir çiçek ekleyebilirsiniz.
Mask2 : Maskın önüne gelir.Örneğin Ground ile çimen yaptınız Mask ile ağaç eklediniz Mask2 ile ağaca çiçek ekleyebilirsini.
Fringe : Mask ile aynı görevi görür ama karakterler altından geçer.Örneğin ağacın dalları.
Firnge2 : Mask2 ile aynı görevi görür ama karakterler altından geçer.
Fill butonu ile seçtiğimiz bir tileyi haritanın her yerine ekleyebiliriz.
Clear ile haritayı en eski haline(siyah) getirebilirsiniz.
Heryeri çizdikten sonra şimdi Attributes'e geliyoruz.
Type kısmından Attributes'i seçiyoruz.
Üsttekilerden istediklerimizi haritaya uygulayabiliriz.
- Kod:
-
Blocked : Duvar özelliğidir.Karakterler geçemez.
Warp: Işınlama
Item: Eşyalar
NPC Avoid : NPClerin geçemediği ama karakterlerin geçebildiği özelliktir.Örneğin bununla yaratıkların şehire gelmesini engelleyebilirsiniz.
Key : Belirli eşya ile açılan bölgedir.
Key Open : Belirli eşya ile açılır.
Resource : Odun,maden vs.
Door : Kapı
NPC Spawn : NPC(Yaratık,karakter) koymak için kullanılır.
Shop : Dükkanlar
Bank : Banka
Heal : Can Doldurucu Alan
Trap : Tuzak
Slide : Kayma demek ama oyunda ne görevi var bilmiyorum
Bu Arttributeden sonra Block ile ayrıntılı blocked yapabilirsiniz.
Bunları da ayarladıktan sonra Properties'e gelin.
Max Sizes ile haritanın boyutunu ayarlayabilirsiniz.
Bu Dersimiz de bitti diğer derste görüşmek üzere;
3. DERS'de bulunacaklar:
:yes: İtem(Eşya) yapacağız
:yes: Büyü Yapacağız.4. Ders'de bulunacaklar:
:yes: Market Yapacağız
:yes: Banka Yapacağız5. Ders'de bulunacaklar:
:yes: Yaratık Yapacağız.
:yes: Smileyler Ekleyeceğiz.
Ve Bitireceğiz.